طرح شسته

طرح شسته

طرح شسته چیست؟

طرح شسته .امروزه نمای طرح شسته یکی از مدرن ترین نماها محسوب میشود که به دلیل مقاومت و استحکام بالا تنوع طرح و رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد بیشتر در ساختمان ها و برج های بلند و ویلا و همچنین باغ و…. کاربرد دارد.

یکی از نماهای بسیار رایج در ایران نمای شسته می باشد.

در واقع نمای سیمان شسته جزء نماهای اندودی می باشد. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود.

نمای شسته ترکیبی است از سنگ دانه های دانه بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی نمای شسته از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد)

چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است.

مزایای نمای طرح شسته

یکی از مزایای نمای شسته در صورتی که خوب اجرا شود استحکام و ماندگاری بالای آن است.

می توان طرح های متنوعی مانند نمای سنگ اجرا کرد ولی با هیزینه بسیار کمتر.

تنوع رنگی آن بسیار بالا می باشد.

نمای شسته امروزه یکی ازپرطرفدارترین نماهای ساختمان است که درطرح هاورنگ های مختلف اجرامی شود.

نمای شسته دارای مقاومت بسیاردربرابرسرماوگرمای شدید می باشد.

در سیمان کاری شسته ، سیمان شسته یکی از مقاومترین ومستحکم ترین نما ها است که در طرح ها ورنگ های مختلف بنا به مصالح مورد استفاده قابل اجرا می باشد.

مواد و مصالح مورد استفاده

مواد و مصالح مورد استفاده در نمای طرح شسته معمولا سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. معمولا از 8 نوع سنگ به رنگ های اصلی قرمز جگری، قهوه ای، لیموئی، سفید، کرم، سیاه، سبز، سفید استخوانی در این نماها استفاده می شود.

طرح شسته
طرح شسته

نمای ساختمان

نمای ساختمان بخش مهمی از طراحی بنا و طراحی شهری به حساب می‌آید. درواقع اولین چیزی که از یک ساختمان دیده می‌شود، پوسته‌ی بیرونی آن است که همه، حتی عابران نیز آن را می‌بینند. همچون سایر بخش‌های ساختمان، نما نیز از سبک‌های مختلفی در طراحی پیروی می‌کند که خوب است این سبک در اجزای داخلی نیز تکرار شود. در این مطلب، قصد داریم با نمای رومی بیشتر آشنا شویم.این نما ، در دسته‌ی سبک کلاسیک جای می‌گیرد. معماری رومی، به طور کلی نمادی از قدرت و استحکام است. این ویژگی از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی بنا‌ها به سبک رومیان است.

در اجرای این نما از سنگ هایی مانند سنگ تراورتن استفاده میشود ولی متریال دیگری که امروزه، در اجرای این نما به کار می‌رود، سیمان سفید است. البته که اجرای چنین طرح‌های پیچیده‌ای با سیمان کمی دشوارتر است، اما هزینه‌ی مصالح به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اجرای این نما با هر دو متریال زیبایی منحصر به فرد خود را دارند .نمای رومی با سیمان سفید نیز زیبایی منحصر به فرد نسبت به سنگ دارد و گروهی از افراد این نما را به نمای رومی سنگی بیشتر ترجیح میدهند.

مروزه به طراحی معماری نمای ساختمان ها, بیشتر از گذشته اهمیت می دهند. این مسئله به این دلیل است که در زیبایی ساختمان ها در مرحله ی اول, نمای بیرونی ساختمان قابل مشاهده است. یکی از متفاوت ترین طراحی های صورت گرفته در نمای بیرونی ساختمان ها, نمای رومی نام دارد.

نمای سیمانی

این نما یک نمای  الهام گرفته از سبک کلاسیک روم است در روم بیشتر از این نما ها استفاده میکنند. سبک های زیادی از این نوع سبک نما یعنی نمای رومی الهام گرفتند برای مثال سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک از این نما ها  الهام کرفتند. این نما یک نمای خارجی و زیبا هستند که امروزه در بیشتر ساختمان ها از ان نیز استفاده میکنند.

نمای رومی یا نمای کلاسیک یکی از جدیدترین طراحی های صورت گرفته در نمای خارجی ساختمان ها می باشد. ساختمان هایی با این نما به دلیل استفاده از مصالح زیبا و خاص و اجرای پیچیده آن ها, بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشند. در اجرای این نماها, از سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن و همچنین در برخی از موارد از سیمان سفید استفاده می شود. اگرچه در دیگر ساختمان ها با نمای خارجی معمولی نیز ممکن است از این مصالح استفاده شود, با این حال این سبک  رومی است که با اجرای متفاوت, سبب زیبایی بیشتر دکوراسیون خارجی ساختمان ها می شود.

نمای ساختمان طرح شسته

در واقع نمای شسته جزء نماهای اندودی می باشد. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود.

نمای شسته ترکیبی است از سنگ دانه های دانه بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی نمای شسته از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد) . چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای سیمان شسته رایج است.

اجرای نمای رومی برای صرف جویی از اتلاف انرژی موثر است زیرا تمامی سطوح ساختمان را در برابر حرارت و سرما عایق بندی میکند . این نما ها قابل اجرا بر روی دیوارو نماهای  ساختمان و ویلا می باشد.

امروزه نمای سیمانی شسته یکی از مدرن ترین نماها محسوب میشود که به دلیل مقاومت و استحکام بالا تنوع طرح و رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد بیشتر در ساختمان ها و برج های بلند و ویلا و همچنین باغ و…. کاربرد دارد.

نمای ساختمانی شسته

سیمان شسته

نما شسته

شسته

اجرای شسته اجرای نماکاری اجرای نماکاری ساختمان اجرای نمای ساختمان اجرای نمای سیمان شسته ساختمان اجرای نمای شسته اجرای نمای طرح سنگ اجرای نمای طرح چوب استاد شسته کار استحکام استحکام بالا انواع نمای شسته باغ بسیار زیبا دیوار دیوار باغ طرح سنگ رنگ های متنوع رنگ های متنوع زیبا زیبا زیباسازی نمای ساختمان زیبایی ساختمان ساختمان ساختمان سیمان بری سنگ سیمانی سیمان بری سیمان شسته سیمان شسته رنگی سیمانکاری طرح سنگ سیمانکاری طرح چوب شسته شسته با بند شسته رنگی شسته سفید طراحی نمای رومی طراحی نمای ساختمان طرح سنگ طرح سنگ با سیمان طرح سنگ سیمانی طرح سنگ طرح سنگ با سیمان طرح سنگ نمای ویلا طرح سنگ و چوب طرح سنگ و چوب با سیمان طرح سنگ و چوب سیمانی طرح شسته طرح منحصر به فرد طرح چوب طرح چوب با سیمان طرح چوب باسیمان طرح چوب سیمانی عالی عکس ساختمان قیمت مناسب مدرن معماری ساختمان مقاوم نما نمارویان نماسازی سیمانی نما سیمان شسته نما سیمان شسته ساختمان نما شسته دیوار نما شسته ساختمان نما طرح سنگ و چوب نماهای سیمان شسته نماهای سیمانی نماهای طرح سنگ و چوب سیمانی ساختمان نماکار شسته نماکاری ساختمان نماکاری شسته نماکاری نما نما کلاسیک نمای نمای جذاب نمای رومی نمای ساختمان نمای سنگ و چوب سیمانی نمای سیمان شسته نمای سیمان شسته ساختمان نمای سیمانی شسته نمای شسته دیوار نمای شسته رنگی نمای شسته ساختمان نمای شسته ویلا نمای طرح سنگ نمای طرح سنگ با سیمان نمای طرح سنگ سیمانی نمای طرح سنگ و چوب نمای طرح سنگ و چوب سیمانی نمای طرح چوب نمای طرح چوب با سیمان نمای طرح چوب سیمانی نمای ویلایی نمای کلاسیک نمای کلاسیک سیمانی ویلا پیشانی ساختمان چوب سیمانی کباب پز سیمانی کلبه طرح چوب کلبه طرح چوب سیمانی