نمای طرح سیمان شسته

نمای طرح سیمان شسته

نمای طرح سیمان شسته

نمای طرح سیمان شسته . نماکاری و پیمانکاری نمای ساختمان .نمای ساختمان بخش مهمی از طراحی بنا و طراحی شهری به حساب می‌آید.

درواقع اولین چیزی که از یک ساختمان دیده می‌شود، پوسته‌ی بیرونی آن است که همه، حتی عابران نیز آن را می‌بینند.

امروزه نمای سیمانی شسته یکی از مدرن ترین نماها محسوب میشود که به دلیل مقاومت و استحکام بالا تنوع طرح و رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد بیشتر در ساختمان ها و برج های بلند و ویلا و همچنین باغ و…. کاربرد دارد.

سیمان شسته چیست؟

امروزه نمای سیمانی شسته یکی از مدرن ترین نماها محسوب میشود که به دلیل مقاومت و استحکام بالا تنوع طرح و رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد بیشتر در ساختمان ها و برج های بلند و ویلا و همچنین باغ و…. کاربرد دارد.

در واقع این نما جزء نماهای اندودی می باشد. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود.

نمای شسته ترکیبی است از سنگ دانه های دانه بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی این نما از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد)

چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است.

برخی مزایای این نما

طول عمر بالا نسبت به بعضی ازمتریالها مورد استفاده در نمای ساختمان

خطرات کمتر نسبت به نمای سنگ

زیبای خاص و طبیعی با رنگ های طبیعی

مقاوم در شرایط گرمائی و سرمائی

ویژگی های نمای سیمان شسته

، سیمان شسته یکی از مقاومترین ومستحکم ترین نما ها است که در طرح ها ورنگ های مختلف بنا به مصالح مورد استفاده قابل اجرا می باشد

برای اجرای این نما سیمانکاری نیاز به لوازمی برای کروم بندی و ژوئن گذاری است .

نمای شسته حاصل از ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیاه ( با توجه رنگ نمای پایانی انتخاب میشود) و پودر های رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده به همراه آب ترکیب شده و ملات مینماییم و بوسیله ماله و سایر ابزار اهای سیمانی کاری روی سطح کار اجرا می شود.

کیفیت نمای پایانی به ظرافت و مهارت استاد کاران بستگی داشته و از انواع سنگ ها و پودر های رنگی می توان سنگ کریستال و پودر کریستال ، سنگ جوشقان و پودر جوشقان ، و سایر های سنگ های رنگی مانند سنگ قرمز ، سنگ جگری ، سنگ لیمویی، سنگ مرمر، سنگ سیاه و سنگ سبز، پودر سنگ و سایر مصالح در این نماسازی مورد استفاده قرار میگیرند.


مصالح و مواد مورد نیاز

مواد و مصالح مورد استفاده در این نما معمولا سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. معمولا از 8 نوع سنگ به رنگ های اصلی قرمز جگری، قهوه ای، لیموئی، سفید، کرم، سیاه، سبز، سفید استخوانی در این نماها استفاده می شود.

نمای ساختمان در واقع بیانگر شخصیت ساختمان است. هر ساختمان با توجه به نمای آن مورد قضاوت قرار می‌گیرد. طراحی نمای ساختمان برای طراحان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که طراح می تواند خلاقیت ،هنرو مهارت خود را در طراحی نمای ساختمان به رخ  بکشد.از طرفی افراد دوست دارند در بین دیگران خاص و بی نظیر باشند، یک طراحی مناسب می تواند این حس را به فرد منتقل کند. نکته دیگر اینکه نمای ساختمان علاوه بر زیبایی، می تواند از نظر عملکردی نیز دارای اهمیت باشد. انتخاب متریال مناسب، در بهره‌وری انرژی تاثیرگذار است و حتی باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز می شود.

نمای ساختمان هر چند در وهله اول شخصی و سلیقه‌ای ست و هر شخص با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب می‌کند اما توجه به بافت شهری، یکی از مواردی است که در انتخاب نوع نما تاثیرگذار است. در منطقه‌ایی که ساختمان ها از معماری تاریخی و سبک کلاسیک پیروی می کنند، به طور قطع طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن مناسب نیست.

نمای طرح سیمان شسته
نمای طرح سیمان شسته