شسته

نمای سیمان شسته

یکی از نماهای بسیار رایج در ایران نمای شسته می باشد.

در واقع نمای شسته جزء نماهای اندودی می باشد. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود.

این نما ترکیبی است از سنگ دانه های دانه بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی نمای شسته از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد)

چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است.

برخی مزایای سیمان کاری شسته :

یکی از مزایای نمای شسته در صورتی که خوب اجرا شود استحکام و ماندگاری بالای آن است.

تنوع رنگی آن بسیار بالا می باشد.

امروزه یکی از پر طرفدارترین نمای ساختمانها نمای شسته سیمانکاری با طرح های  مختلف اجرا ، میباشد.

نمای شسته دارای مقاومت بسیاردربرابرسرماوگرمای شدید می باشد.

طول عمر بالا نسبت به  متریالها مورد استفاده در نمای ساختمان . خطرات کمتر نسبت به نمای سنگ . زیبای خاص و طبیعی این نما با رنگ های طبیعی

مصالح شسته

جنس و مواد بکاربرده شده در مصالح استفاده شده برای نما، میتواند باعث جذب یا دفع نور خورشید گردد و به عنوان نقش گرمایشی و سرمایشی ساختمان محسوب شود. با توجه به قرارگیری نما در مقابل عوامل جوی در نماسازی، برای انتخاب مصالح باید دقت بیشتری شود. برای افزایش عمر ساختمان باید از مصالح و نماهای با دوام و پایدار استفاده کرد تا در برابر شرایط نامساعد جوی مثل سیل ، زلزله ، باد ، باران و … استحکام لازم را دارا باشد .

نمای سیمانی از جمله نماهایی است که به دلیل صرف هزینه و زمان کمتر برای اجرا و همچنین استحکام بیشتر نسبت به سایر نماها انتخاب بهتری نسبت به سایر نماها می باشد. از این نما با توجه به طراحی نمای ساختمان می توان بصورت تک رنگ یا تلفیقی از رنگ ها استفاده نمود ، معمولا در برج ها بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود و سنگ های رنگی تیره ، معمولا به صورت نواری برای تکمیل یک طرح درطراحی نمای ساختمان استفاده می گردد.

مواد و مصالح مورد استفاده در این نما معمولا سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. معمولا از 8 نوع سنگ به رنگ های اصلی قرمز جگری، قهوه ای، لیموئی، سفید، کرم، سیاه، سبز، سفید استخوانی در این نماها استفاده می شود. بی خطر تر از نمای سنگ میباشد.

اجرای نمای طرح سنگ اجرای نمای طرح چوب استحکام بالا بسیار زیبا دیوار باغ طرح سنگ زیبا زیباسازی نمای ساختمان زیبایی ساختمان ساختمان سنگ سیمانی سیمانکاری طرح سنگ سیمانکاری طرح چوب طراحی نمای ساختمان طرح سنگ طرح سنگ با سیمان طرح سنگ سیمانی طرح سنگ نمای ویلا طرح سنگ و چوب طرح سنگ و چوب با سیمان طرح سنگ و چوب سیمانی طرح چوب طرح چوب باسیمان طرح چوب با سیمان طرح چوب سیمانی نمارویان نماسازی سیمانی نما طرح سنگ و چوب نماهای طرح سنگ و چوب سیمانی ساختمان نماکاری ساختمان نمای جذاب نمای ساختمان نمای سنگ و چوب سیمانی نمای طرح سنگ نمای طرح سنگ با سیمان نمای طرح سنگ سیمانی نمای طرح سنگ و چوب نمای طرح سنگ و چوب سیمانی نمای طرح چوب نمای طرح چوب با سیمان نمای طرح چوب سیمانی نمای کلاسیک سیمانی چوب سیمانی کباب پز سیمانی کلبه طرح چوب کلبه طرح چوب سیمانی

https://namayesakhteman.ir/tag/%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86/

دیدگاهتان را بنویسید